12 desember, 2004

Mens vi venter på ny sesong

Det er alltid litt merkelig når tennisspillere klager på den lange sesongen, for så å benytte den korte pausen til å gjennomføre tullekamper for god betaling. Som Williams-søstrene, som har spilt mot Kournikova nylig. De fortjener ikke særlig sympati hvis de klager over lange sesonger når de holder på sånn.

Siden det er ei stund til neste tennisturnering, hiver jeg inn et bilde fra Roma-turneringen 2003. Kuerten var alles favoritt her. Han spilte mot en ganske ukjent argentiner, Gaston Gaudio. Han hadde bare blitt en parentes i historien, hadde det ikke vært for to gudegitte uker i 2004, som endte med at han vant French Open. Finalen så jeg på en sofa i Provence, og jeg kommer aldri til å glemme den.

Men altså, Gaudio lengst fra kamera og Kuerten nærmest. Gaudio vant i tre sett, og kunne jeg slått backhand som Gaudio i den kampen, hadde jeg ikke brukt størstedelen av året i Stavanger.

Ingen kommentarer: