11 september, 2006

Fra vår korrespondent i Haugesund

Denne saken handler om US OpenJeg må bare innrømme det: Jeg begynner å få et usunt forhold til Roger Federer. Jeg synes han er den stiligste tennisspilleren som har satt sine bein i en racket. Det var på samme måte da Sampras spilte, jeg syntes han var i en egen klasse. Det er som om begge spilte i en liga utenfor de andre, som om de har skjønt noe som resten ikke har. Se noen høydepunkter av begge to, og du vil si: "Ah, det er sånn tennis kan være".

Nattens finale mellom Federer og Roddick ville blitt en for stor påkjenning for meg. Og den gikk litt seint. Heldigvis satt min gode venn Trond K. oppe og så på. Her er hans tekstmeldinger fra finalen:

23.19: Tiger på tribunen i finalen. Fed vant 6-2 i første.

23:57: Andy tok andre 6-4. Det blir visst en lang kveld.

00:50: Sinnsykt bra tredje sett. 7-5 til Fed.

01:20: 6-1 i siste. Sinnsyk tennis av Fed. Propagandatennis. Han slo 69 vinnere og ti flere ess enn Roddick.

Kort og greit. Federer er på vei til Legendeland.

Les ellers:
Jon Wertheim: 50 parting shots

Ingen kommentarer: