12 juni, 2007

Skuffende bakkenett

Jeg er blant dem som ser fram til det digitale bakkenettet for TV-sendinger, som kommer til høsten. Nå er det klart hvilke kanaler som kommer i første omgang. Det er ikke imponerende. Det er så norskdominert at en skulle tro det var myntet på en nasjon som har mer enn nok med seg selv. TV2 Zebra, TVNorge 2 (!), TV2 Nyhetskanalen, TV2 Sport, NRK Super (barneprogrammer), NRK 3, Disney Channel...jeg får ikke ståpels av noe av dette. Hvor er CNN, SVT og Eurosport?

Tennismessig er SportN såvidt jeg har oppfattet den eneste kanalen med sendinger. De viser Masters-turneringene for menn, altså de ni turneringene på nivået under Grand Slam. Ta med NRK i samme slengen, som viser Wimbledon, og det blir ikke så verst. Men jeg ville heller hatt Eurosport enn tilbudet i kanalpakken, for Eurosport har de tre andre Grand Slam-turneringene.

For 189 kroner i måneden, pluss dekoder, synes jeg tilbudet rett og slett er for dårlig.

Dagbladet: Her er de 18 kanalene du får

Ingen kommentarer: