10 juni, 2007

Spådom for finalen

Denne saken handler om French OpenDet er bare et par timer til finalen mellom Federer og Nadal. Jeg har ikke elget meg innpå noen med Eurosport for å få sett den, det blir grilling og barnepass i stedet.

Nadal har spilt best av de to til nå i turneringen. Noen snakker om en knusing av Federer.

Jeg tror Nadal vinner, men ikke at Federer blir knust. Spørsmålet er hvem av dem som føler presset sterkest: Federer som merker at tiden for French Open begynner å løpe fra ham, eller Nadal, som har dominert så sterkt på underlaget de siste årene.

Nadal har aldri tapt to sett - langt mindre tre - på grusen i Paris. Jeg tror det første settet blir jevnt, men til fordel Nadal. Jeg tror Nadal kjører opp tempoet i andre og tar det også, før Federer mobiliserer i tredje sett og Nadal til slutt tar det fjerde ganske lett.

Skal vi si 7-6, 6-3, 2-6, 6-1 til Nadal?

Ingen kommentarer: