15 august, 2006

Den frustrerende Alicia Molik

Denne saken handler om dametennisJeg burde skrevet mer om dametennis. Jeg vet det. Det sendes kun WTA-kamper på Eurosport for tiden, og jeg kikket innom kampen mellom Alicia Molik og Marta Domachowska i ettermiddag.

Jeg vil så gjerne like Alicia Molik. Hun virker veldig sympatisk. Og glem Justine Henin sin backhand for et øyeblikk - det herligste slaget i dametennis er etter min mening Molik sin serve. Jeg har sagt det før, men slaget er pur nytelse. Hun spenner kroppen som en buestreng og skyter ballen nydelig ut. Stefan Edberg smiler nok fra sitt pensjonistliv.

Dessverre mangler hun mye på resten av spillet. Molik har lite trykk i slagene sine til å være så lang og fysisk sterk som hun er. Det er noe nølende over de fleste av grunnslagene. Lave og/eller ukurante baller har hun spesielt store problemer med. Mot Marta Domachowska slo Molik tilsynelatende enkle volleyer ut, og nådde ikke baller som mer mobile spillere ville enkelt returnert.

Men altså, den serven. Steike ta.

Ingen kommentarer: